Eldars snurrige jul
Eldar har laga noen reklameinnslag for'n Clas Ohlson. Dom kan du se nærmere på hær.
- av - 18.11.2009 (oppdatert 18.11.2009)
Gå til Kreativt Forum sine hjemmesider og se videoene - her !
Suddenly Oslo lager gjør-det-sjæl julestemning med Clas Ohlson og Eldar Vågan.
Suddenly har utviklet i alt ti filmer i serien «Eldar Vågans snarveier til en Gledelig Jul», der handymann og totning Eldar Vågan skal inspirere nordmenn til kreative løsninger på tradisjonelle oppgaver. Filmene slippes på nettet i tiden frem mot jul, og tre av dem er allerede ute i offentligheten.
De tre første filmene ble lansert mandag.
Lei av syting Eldar Vågan har sett seg lei på at folk klager over julestrias stress og mas og mange plikter. Han har derfor planlagt en rekke praktiske løsninger som skal gjøre jula bedre og enklere. Ettersom han er en trofast Clas Ohlson-kunde, fant han alt han trengte der til å lage innretningene i filmene. Følgelig fikk han også gjennomføringen av prosjektet sponset av Clas Ohlson, og resultatet ble denne miniserien i ti deler.
– Selv om kanskje ikke alle løsningene viser seg å være så praktiske som Eldar nok kunne håpet på, er det hvertfall ingenting å si på humøret. Eller julestemninga. Det var viktig for oss at Eldar skulle være seg selv, og ikke en figur i Vazelina. Han er troverdig som handymann, og har en jovial fremtoning som er lett og like, sier byrået.
Det bærende elementet i kampanjen disse 10 filmene, som skal spres via nettbannere og sosiale medier. Vizeum står for driften av Clas Ohlsons norske Facebooksider i starten, og spredningen der. I tillegg er det laget en enkel nettside som har som oppgave å samle filmene, samt vise litt ekstramateriale etterhvert.
Holder ikke med lavkvalitet Å lage filmer som skal sees og spres på nettet er en spennende og krevende oppgave, mener byrået. – Innholdet til filmene er viktigere enn noensinne, og siden de fleste nå kan se filmene i fullskjerm og HD, holder det ikke lenger med lavkvalitetsproduksjoner, dersom det ikke er et bevisst stilvalg. I motsetning til på TV, er nettets seere nådeløse. De ser ikke på noe de ikke finner interessant, og de deler ingenting med vennene sine de ikke vil stå for selv, sier Suddenly, som kan skryte av over 2000 visninger på YouTube etter kun én dag.
Involverte: Suddenly Oslo Strategisk rådgiver/konsulent: Christian Fure, Vizeum Produsent: Dita Berisha Kreatører: Tom Andersson, Ola Einang og Tore Sagen Regissør: Arild Frölich, Paradox Site: Simen Øian Gjermundsen og Henning Gjerde Illustrasjon: Remi Julebø, Painbucket Ansvarlig hos kunde: Stine Trygg Mediebyrå: Vizeum, v/Marianne Skau
|